Regulamin Klanu PEKP

Zanim się zapoznasz: 
PEKP to klan ludzi dorosłych; nie ma ważniejszych rzeczy niż życie realne, rodzina, praca, szkoła – my to rozumiemy. Rozumiemy, że możesz być zmęczony, mieć kiepski dzień czy cokolwiek innego. 

  • Nie rozumiemy, że grasz randomy ale nawet nie zainteresujesz się, czy przypadkiem nie brakuje nam gracza by chociaż obstawić bitwę. 
  • Nie rozumiemy, że grasz 1000 randomów w miesiącu ale nie potrafisz zagrać 15 bitew w twierdzy dowolnego tieru. 
  • Nie rozumiemy, że nie potrafisz przyjść i napisać/powiedzieć, co jest powodem Twojego olewania. 
  • Zrozum z kolei Ty, że my nie jesteśmy od tego, by Cię dopytywać i nie będziemy za Tobą biegać. 

Wymagania i oczekiwania względem graczy:

• dostępność co najmniej 3 dni w tygodniu między 19 a 23
• jeśli nie możesz spełnić tego warunku: powiedz o tym w czasie rekrutacji lub dowolnym momencie po dołączeniu do klanu
• posiadanie co najmniej 1 czołgów 10t, 2 czołgów (nie TD) 8 tieru, 1-2 czołgów 6t (dopuszczalne premium: Rudy, Cromwell B, Type64)
• frekwencja na poziomie minimum 15% wszystkich bitew w danym miesiącu
wyrabianie w SH limitu 250 skrzynek na tydzień/1000 na miesiąc* 
• profesjonalizm: dołączanie do bitew klanowych w ciągu maks 10 minut od ich pojawienia się
• podporządkowanie się decyzjom sztabu klanowego i wyznaczonym dowódcom polowym
• aktywny udział w życiu klanu rozumiany jako: informowanie o nieobecnościach, komunikowanie problemów i pomysłów, rozwijanie swoich umiejętności w grze zespołowej, aktywna gra w plutonach z innymi graczami
• odpowiedzialności cywilnej przed klanem i informowania o sytuacjach ograniczających dostępność: umowa z żoną, dzieci, rodzina, praca, szkoła – wszystko co ograniczy Twoją dostępność – po prostu powiedz
• Rejestracja na forum PEKP i odwiedzanie forum regularnie http://forum.pekp.pl
• Instalacje moda VERSUS* (dozwolony mod w WOT) http://eu.wotvs.com/download.php
obecność na Teamspeak obowiązkowa od godziny 18:00*: jesteś w grze? grasz aktywnie random? Masz być na Teamspeaku, gotowy do wykonania obowiązków klanowych.

olewanie tych zapisu grozi usunięciem z klanu

Informacje dla Rekruterów

  • Zmiana rangi jest możliwa po upływie ok 2 tygodni
  • Gracz musi sam zgłosić do jednej z osób sztabowych: Swawolnymarian, PienknyMaryjan, Ptachur,  rad100ek, Felinho9, janeczek2000, misiek_molak, tomek0310, adlerxjezus,  Grom_z_Nieba
  • Musi mieć co najmniej 25% bitew w TW zagranych w ostatnich 30 dni (możliwych do zagrania) lub usprawiedliwienie i wyrobiony limit skrzynek SH

Bitwy klanowe

Zasady Mapy Globalnej -CW-

• Zapowiedź bitwy: 15 minut przed bitwą i 5 minut przed bitwą
• Wszyscy gracze obecni w grze mają obowiązek pojawić się na kanale Sala odpraw (TS) i w poczekalni do pierwszej bitwy na liście lub innej, wyznaczonej jako priorytetowa
• W poczekalni gracze pozostają do momentu, kiedy dowódca nie powie, że mogą iść
• Dowódcy polowi mają prawo oczekiwać od graczy wzięcia udziału w treningu rozjazdowym przed wybranymi przez siebie bitwami. Zasady w treningu obowiązują takie same jak w regularnej bitwie, chyba że dowódca polowy wyznaczy inaczej
• Brak stawienia się w sali odpraw i bitwie z równoczesnym graniem randoma = usunięcie z klanu
• wklejanie wyników z randoma w momencie kiedy szykujemy się do bitwy CW i brak stawienia się w tej bitwie w ciągu kilku sekund, lub, co gorsza, odpalenie kolejnego randoma: usunięcie z klanu 

Zasady grania CW i Twierdz VIII, X oraz Natarć

• obowiązkowe w CW i Twierdz VIII, X oraz Natarć  są zestawy “goldowe”: apteczka, zestaw naprawczy, gaśnica/racje bojowe
• dowódca może polecić inny zestaw ale zawsze będą to zestawy “duże”
• udowodniony brak takowych grozi wyrzuceniem z klanu
• obowiązkowe na CW jest posiadanie kamuflażu na MT, LT
• brak = żółta kartka
• brak notoryczny = możliwość usunięcia z klanu
• obowiązkowe jest korzystanie z amunicji “premium”, w szczególności na kłopotliwe cele. Dowódca nie ma obowiązku sugerować z czego masz strzelać, Twoim (graczu) obowiązkiem jest posiadać umiejętność dobierania amunicji do sytuacji
• nikt nie będzie ci tłumaczył kiedy masz przeładować magazynek
• nikt nie będzie ci tłumaczył na jaką amunicję masz się przełączyć
• możesz zostać usunięty z klanu w przypadku udowodnionego braku tej umiejętności
• obowiązkowe jest posiadanie kilku pocisków burzących (HE/HESH)
• na minutę przed CW na kanale ma panować absolutna cisza
• kiedy dowódca rozstawia – ma panować absolutna cisza, możliwe są pytania tylko i wyłącznie o taktykę, sposób rozegrania czy OCZEKIWANIA dowódcy odnośnie danego sektora
• dowódca polowy nie ma obowiązku powtarzać rozstawienia i ma prawo wyrzucić z gry/klanu każdego gracza, który mimo szczegółowego rozrysowania taktyki ciągle dopytuje się co ma zrobić
• Oficer Polowy – w trakcie bitwy ma wszelkie uprawnienia dowódcy klanu, bez względu na rangę gracza ma wykonywać polecenia polowego

Oczywiste-oczywistości CW:

• najważniejsza zasada gry: najpierw obrona swojej bazy, potem atak
• capujesz przeciwnika – nie strzelaj dopóki Cię nie wyświeci
• niestosowanie się = usunięcie z klanu
• nasza baza jest “capowana” – czas leci, strzelanie wymaga skupienia. Jeśli potrzebujesz wsparcia: powiedz
• komunikacja – wszyscy gracze w CW mają możliwość i obowiązek przekazywać sobie krótkie i treściwe komunikaty
• nie wolno zagłuszać polowego
• ogień krzyżowy (cross-fire) – komunikuj się z kolegami i polowymi by wyprowadzić przeciwnika w ogień krzyżowy zwiększający szybkość i efektywność ostrzału
• wyjazd: kiedy pada rozkaz do wyjazdu, to nie jest czas na wahanie się. 3xR i do przodu, nie zatrzymuj się jeśli jesteś pierwszym czołgiem. NIE COFAJ SIĘ zaraz po strzale.
• magazynkiem nie bujaj się i nie idź na wymianę strzał za strzał; jeśli już masz przeciwnika frontalnie: wyładuj najpierw magazynek, przy trzecim strzale miej już plan co robić dalej/czy możesz się wycofać
• jeśli nie zostałeś wyspotowany, nie kręć się jak gówno w przeręblu bo możesz kogoś rozpraszać
• chowanie się za kolegami, jeśli jest wyjazd, a Ty masz full-hp, to gwarancja zjebki i usunięcia z klanu
• spotowanie – jeśli nie umiesz spotować, nie pchaj się do roli spotującego batchata. Wyjazd 12 czołgów, których nie zobaczyłeś gwarantują ci co najmniej czerwoną kartkę
• nie ufaj modyfikacjom gry. Żadna modyfikacja nie zastąpi talentu do gry, doświadczenia, umiejętności liczenia tanków i interpretowania sytuacji na mapie

Bonusy twierdzowe

• Raz w tygodniu uruchamiany jest bonus do zarobków
• dwa dni w tygodniu przeznaczone są na bonusy do ekspienia czołgów
• w dni powszednie bonusy uruchamiane są od godziny 18:30 i mogą być uruchamiane do momentu, kiedy w grze pozostaje co najmniej 15 aktywnych graczy i jest grana przynajmniej jedna twierdza
• w weekendy bonusy mogą być odpalane od godziny 16, obowiązkowo od 18

Wszystkie bonusy uruchamiane są aż do wyczerpania zasobów. Suma wykorzystanych zasobów nie powinna przekraczać 20% zarobionych zasobów w miesięcznym rozliczeniu.

Kary

żółta kartka – nie wyrobienie tygodniowego limitu skrzynek, bez usprawiedliwienia wcześniejszej nieobecności
Kto wręcza: dowódca polowy, zastępca dowódcy klanu lub dowódca klanu
Warunek konieczny do zdjęcia: wyrobione 300 skrzynek w twierdzy w ciągu tygodnia, obecność w każdym możliwym CW oraz 50%TW
czerwona kartka – nie wyrobienie miesięcznego limitu skrzynek, bez usprawiedliwienia wcześniejszej nieobecności
Kto wręcza: dowódca polowy, zastępca dowódcy klanu lub dowódca klanu
Warunek konieczny do zdjęcia: wyrobione 500 skrzynek w twierdzy w ciągu tygodnia, obecność w każdym możliwym CW, TW

Wyrobienie 1000 skrzynek z czerwonej kartki zmienia ją na żółta. W przypadku czerwonej kartki, w przypadku braku wypełnienia zasad: usuwamy gracza z klanu.

Usuwanie i przywracania graczy do klanu

Usunięcie gracza z Klanu

Powody: 
• regularne olewanie Twierdz
• regularne olewanie CW
• spóźnianie się na CW, przychodzenie na 30s przed startem bitwy “bo miałem długiego randoma”
• brak nadziei na poprawę gry zespołowej (mimo upomnień i informacji o odstawaniu pod tym względem)
• brak aktywności
• brak informacji o zawieszeniu aktywności (urlop, wakacje, wyjazdy, cokolwiek)

Proces usunięcia gracza 

1. Przeprowadzenie rozmowy na temat podejścia do klanu i gry
2. Etap: Zmiana statusu na “Rezerwista”
3. Usunięcie
a. Usunięcie zostaje ogłoszone na forum

W przypadku regularnego łamania zasad panujących w klanie, punkt pierwszy jest opcjonalny.
Innymi słowy: jeśli nie wchodzisz do CW/SH i nie przedstawiłeś żadnego wyjaśnienia, zostaniesz usunięty z klanu bez ostrzeżenia.

Przywracanie do klanu

Uważasz, że zostałeś usunięty bez powodu a samo usunięcie to nieporozumienie? Tak może być – przyjdź do nas, porozmawiaj z nami, każdą sprawę rozpatrzymy.

Chcesz wrócić do klanu, a sam odszedłeś musisz zdobyć poparcie 50% osób ze ścisłego sztabu

TeamSpeak

Informacje ogólne

• Wszyscy członkowie klanu* są zobligowani do obecności na TS od godziny 18:00, jeśli są w wocie
• Adres naszego TS: srv4.multigaming.pl:9829
• Rangi na TS nadawane, zdejmowane są wyłącznie przez członków ścisłego sztabu
• Zabrania się zmiany nazwy kanałów na TS
• Zabrania się dodawania, zdejmowania rang – wyjątek ranga przyjaciel
• Chcesz dodać, zmienić kanału poproś o to administratora TS

Opis ogólnych kanałów Teamspeak:

• Pokój zwierzeń
Masz sprawę do sztabu? Wpadnij i porozmawiaj.
• Pręgierz
Kanał informacyjny: każdy polowy jest zobowiązany umieścić informację o powodzie przydzielenia żółtej/czerwonej kartki. Czegoś nie wiesz? Kliknij kanał i przeczytaj opis.
• Ogłoszenia i zasady
• Sztab – pokój dla sztabu, w trakcie zebrań sztabowych nie przeszkadzać
• Klanowa Kantyna – gram i chętnie pogadam
• Strefa ciszy – jestem w wocie, ale nie mogę rozmawiać (dziecko śpi obok, mikro nie działa, jestem na spotkaniu, w pracy ect. )
• Patola u hihahiego i rafałka – tego raczje nie ma co opisywać 😉
• Kanał informacyjny: link do tego regulaminu + szczególne ogłoszenia

Sala odpraw i kanały CW, SH, Natarcia

• na sali odpraw nie gramy randoma
• pod karą wyrzucenia z TS lub klanu, w przypadku notorycznego przeszkadzania
• po CW/SH obowiązkowo należy opuścić te kanały, od randomów są plutony, od twierdz kanały twierdzowe
• Priority Speaker może używać tylko oficer polowy
• w trakcie bitw klanowych, należy ograniczyć się do przekazywania krótkich informacji wyłącznie na temat sytuacji w bitwie

Rozwiązywanie problemów:

 1. Problemy należy przede wszystkim rozwiązywać w swoim zakresie, na forum prywatnym. Jeśli nie zgadzasz się z opinią polowego, lub polowy nie zgadza się z Twoją opinią – przejdźcie obaj na kanał prywatny, wyjaśnijcie sobie problem jak cywilizowani ludzie.

 2. Jeśli problem dalej nie zostaje rozwiązany: dowolna z zainteresowanych stron uderza do Swawolnymarian/PienknyMaryjan

*Wyjątki od zasad

• gracze zasłużeni w PEKP i będący w klanie ponad 200 dni
• gracze wybrani przez sztab

ranga na ts: WETERAN